Ouvrir le menu principal
Ch’t articlle feut coumenchî en côtentineis Blason département fr Manche.svg
  • Côtentineis Neûtrie, Neustrie

Le païs de Neûtrie (Neustria ou byin Neustrasia veurt dyire de s'n noum le « païs neu (du voûet) ». I feut cryiaé en 511, ente le païs de Gùuyenne (Aquitania antica) et la mé de la Maunche, meins la Brétangne.

Paris et Seissouns en étaient les villes les pus grosses.

Par ampraés, la Neûtrie feut eune part du roïoume des Frauncs, sous le temps des roués mérovingians, ès VIe syiclle-VIIIe syiclle. Les quenâles à Cllovis se lotagîtent le païs des Frauncs en pusuurs parts, et ieu des parchounyi 'tait roué de Neûtrie, le temps de sa vie et ampraés cha, cha revyint ès frères.

Aveu les roués carlovingians, ils en fîtent eun merche dé Neûtrie, aveu eun merqùis pouor la défende conter les petits Brétouns et les Normaunds.

En 911, le roué Charles III de Fraunce en councessit eun miot oû jarl Rou, le maîte ès Normaunds qùi venaient sus le loung de la Seine. Cha feut la naîtaé de la Normaundie, par lé traitaé de Saint-Cllai.

HistoriographyModifier

I y a eune chroniclle sus chu païs, qùi date dé chu temps-lo : lé Liber Historiae Francorum

SouorcesModifier

Neustria was also employed as a term for northwestern Italy during the period of Lombard domination. It was contrasted with the northeast, which was likewise called Austrasia, the same term as given to eastern Francia.