Ch't' articl'ye fut c'menchie en Jèrriais Jèrriais
Afrique

L' Afrique est un continnent. Ch'est l'deuxième des continnents par grandeu et par populâtion.

Cont'nu

HistouaitheEdit

Nou crait qu'la race humaine dêv'loppit en Afrique y'a des millions d'ans, et les gens crouaîsîtent en Âsie et en Ûrope.

Les peupl'yes dé l'Afrique du Nord avaient eune grande înfluence en Ûrope et dans l'Êst du Mitan dans les touos vièrs temps, car l'Êgypte et l'Carthage 'taient d's êtats piêssants et riches. Les Grècs et les Romains colonnîsîtent l'Afrique du Nord, et la Mé du Mitan avait eune civilisâtion chârée tout l'tou d'ses bords.

L's Arabes fîtent du conmèrce par les côtes dé l'Êst et contchéthîtent les pays du Nord.

Duthant l'17e siècl'ye des pays Ûropéens tchi faîthaient du conmèrce en Afrique quémenchîtent la colonnîsâtion et lus enhèrmélaient dans l'conmèrce dé l'escliavage m'né par des chefs Afritchains.

Auprès la S'gonde Dgèrre Mondiale, la dêcolonnîsâtion êtablyit des nouvieaux êtats en Afrique.

NatutheEdit

 
Des bêtes Afritchaines

L'Afrique est bein connue pouor ses annimaux, tch'avaient 'té chassés et gaffés pouor lé pliaîsi et l'întéthêt d'grôsses têtes d'l'Ûrope et d'l'Âsie avaû les siècl'yes. Les lions, les girafes, les marmoûsieaux, l's êléphants et les rhinocéros ont 'té connus hors Afrique pouor bein longtemps – mais l'gorille et des bêtes coumme l'okapi n'taient pon connus d's anciens. Les lémurs du Madagascar sont des prînmaux qu'nou n'trouve autchun bord d'aut'.

L'auteu Romain, Plyinné êcrivit en Latîn: Ex Africa semper aliquid novi (y'a tréjous dé tchi nouvé d'l'Afrique).

GéographieEdit

PaysEdit