« Guillaume le Conquérant » : différence entre les versions

Contenu supprimé Contenu ajouté
Stardsen (devisaer | abyinements)
Stardsen (devisaer | abyinements)
Lène 38:
Guillaume le Conquérant est sans doutanche le Normand le pus couneu de l’[[Histouère]]. Dêne héritier de la lignie des premiers Ducs de Normandie et endurchi par les épreuves qu’il aveit subies dans sa jeunesse, il seut établir un pouveir ferme et incontestable sus la terre à ses pères devant que de s’acanter sus chûte forche pour partir conquêter un trône de l’autre côté de la mer : le [[Conquêt de l'Angleterre]].
 
== L'éfanche et la minorité ==
Le petit Guillaume n'éteit bren né dans un mariage, coume cha souleit se faire de depis deux ou treis cops pour les Ducs. Il éteit un ''pouchin de haie'', coume nos dit dans le Cotentin, ch'est-à-saveir qu'il éteit né natif de sen pays de Falaise : sa mère éteit eune boune manante qui aveit nom [[Arlette de Falaise|Arlette]] (''Herleva''), file d'eun houme conséquent du bourg de [[Falaise]], qui aveit yeu eune amourette d'ot [[Robert Ier le Magnifique|Robert Ier de Normandie]]. Il fut guettié coume éfant à demi légitème par la cour grandière, biau que cha ne seie bren un motif d'illégitimité à la cour de Normandie en chût temps (veir la ''[[Danesche manere]]''). Coume sen père, le Duc Robert Ier, décapelit en viage pourd'artour de la Sainte-Terre Sainte en 1035, Guillaume fut noumé nouviau Duc. Ses coumenchement ne fûtrent bren aisié, en partie rapport à la cour qui le veyeit coume semi-légitème, il deut se faire eune plache, s'affermer et prouver sa valeur reide tôt.
 
===Les tribouillements de la minorité (1035-1047)===
Robert le Magnifique meurt à Nichie durant sen viage d'artour de sen pèlerinage en Terre Sainte le 22 de juilet 1035. La triste nouvelle met deux semaines à aveindre l
 
== Gllaôme lé du ==