« Guillaume le Conquérant » : différence entre les versions

Contenu supprimé Contenu ajouté
Stardsen (devisaer | abyinements)
Aucun résumé des modifications
Stardsen (devisaer | abyinements)
Lène 7:
Guillaume le Conquérant est sans doutanche le Normand le pus couneu de l’Histouère. Dêne héritier de la lignie des premiers Ducs de Normandie et endurchi par les épreuves qu’il a subies dans sa jeunesse, il seut établir un pouveir ferme et incontestable sus la terre à ses pères devant que de s’acanter sus chûte forche pour partir conquêter un trône de l’autre côté de la mer.
 
== L'[[éfaunche]]éfanche ==
Le petit Guillaume n'éteit bren né dans un mariage, coume cha souleit se faire de depis deux ou treis cops pour les Ducs. Il éteit un pouchin de haie, coume nos dit dans le Cotentin, ch'est-à-saveir qu'il éteit né natif de sen pays de Falaise : sa mère éteit eune boune manante qui aveit nom Arlette, file d'eun houme conséquent du bourg de Falaise, qui aveit yeu eune amourette d'ot Robert Ier de Normandie. Il feut guettié coume éfant à demi légitème par la cour, biau que cha ne seie bren un motif d'illégitimité à la cour de Normandie en chût temps. Coume sen père, le Duc Robert Ier, décapelit en viage pour la Sainte-Terre en 1035, Guillaume feut noumé nouviau Duc. Ses coumenchement ne feûtrent bren aisié, en partie rapport à la cour qui le veyeit coume semi-légitème, il deut se faire eune plache, s'affermer et prouver sa valeur reide tôt.
Lé petit Gllaôme 'tait paé naé dauns le ma'iage, coume cha sé f'sait dé depis déeus treis couops pouor les dus. Il 'tait pouochin de ĥaie, naqùit d'eune mère qùi se noumait Arlette, fîle d'eun houme counséquent du bouor dé Falaise. ch'est coume pouolet de ĥaie qùi feut doun gùettyi, et coume sen père décapelit en vyage de [[terre sainte]], cha ne li feut brin aisi d'iête arcouneun coume lé nouvé du de Normaundie. Ch'tait co eun petiot.
 
Pusuurs des barouns normaunds ne vouolait paé de li, coume i n'y avait gùère-z-eu de ma'iage, et il éraient muus aimé eun' âote qùé li. Mais le vuus [[Gùilbert dé Brioune]], [[coumté de Brioune|coumte dé Brioune]], qùi 'nn'avait la garde, lé defendit counte les syins qùi vouolaitent le faire mouori. Eun seiraunt, qù'il'tait oû [[câté]] de [[Valouongne]], ampraés avaer cachi, et qùi s'n alait pouor se couochi, qùiqu'eun vouolit le tuaer. Ne criyaunt pus à persoune à l'entouo de li, i s'ecapit sus eun queva de rencounte et galopa sus les Vés de [[Vire (flleuve)|Vire]]. I crouésit chu petit [[flleuve]] et se rentrit à [[Falaise]], ioù qù'il 'tait seûment seû pouor sa vie.