Différences entre les versions de « Jeanne d'Arc »

Défaire la révisioun 213571 par Stardsen (Devisaer)
(Défaire la révisioun 213571 par Stardsen (Devisaer))
Balise : Annulation
 
Aumprés aveir devisè un miot aveuc lei, il li baillit le coumaundement d’eune armèye (aveuc le capitaine Dunois) et alle eut un graund rôle dauns la délivraunche d’Orléauns qui douleit d’eun assiègement par les Anglêches. Ensieute, alle poursieusit d’yêtre chef militaire et les armèyes de Fraunce eûtrent gros de victouères sus les Aunglêches et les Bourguignouns entre 1429 et pis 1430.
 
Sen actioun feut dépotaunte rapport que cha faiseit 20 auns que les Aunglêches avauncheient en Fraunce. Les victouères à l’armèye à Carles le dauphin coumenchîtrent mais que Jeanne feusse arrivèye et cha feut un retournement de situatioun rapide : alle permint de délivrer pusieurs viles fraunceises occupèyes par les Aunglêches et même aumprés sa mort, chût retournement de tendaunche s'est poursieut.
 
Jeanne d’Arc feut arrêtèye et capturèye par les Bourguignouns en novembre de 1430 et alle feut livrèye ès Aunglêches en déchembre. Aumprés yêtre étèye ramenèye à Rouen et pis emprisounèye, alle feut jugie par un tribeunal ecclésiâtique pendaunt pusieurs meis, alle feut adounc coundamnèye à yêtre brûlèye vive. Cha se passit le 30 de mai de 1431 sus la plache oû Vieux Marchié à Rouen, devaunt l’église Saint-Sauveux qui feut abolie à la Révolutioun. Achteur, nos peut tréjours veir les ruènes oû bûquier eyoù alle feut ardèye.
5 102

modifications