Assauts terroristes du 11 de setembre 2001

Chût article fut coumenchié en normaund bel-écrit Inkwell icon - Noun Project 2512.svg
Les tours bessounes à New York en feu aumprés que les deux aviouns déroutèyes les ount hoquies.

Les assauts terroristes du 11 de setembre 2001 (que nos appelle souventefeis 11 septembre d'aumprés le noum en fraunceis ouben que les Américains appellent 9/11) sount quatre assauts suicidaires qui feûtrent coumins le même jour ès États-Eunis en meins de deux heures, entre 8 h 14 et 10 h 3, par des membres de la mouvaunce djihadiste Al-Qaïda. Ches assauts eûtrent coume objectif de faire cheurquier deux aviouns countre les tours bessounes du World Trade Center de New York, un countre le Pentagoune, ch'est-à-saveir le siège ès forches armèyes américaines, et eun autre countre la Blaunque-Maisoun à Washington. Les treis premiers aviouns aveignîtrent leux chibles, les tours bessounes s'effoundrîtrent à fait et eune partie du Pentagoune feut détruite, mais la tierche avioun n'aveignit bren sen objectif et se croulit à Pittsburg en Pennsylvanie dauns eune prairie (les passagiers s'éteient rebellés countre les terroristes et aveient tentés de les délogier du poste de pilotage).

Les assauts du 11 de setembre fîtrent 2 977 morts et pusieurs milliers de méhaigniés. Ch'est, à chût jour d'enhî, le pus terrible assaut terroriste jamais coumins.

Quei qu’il s'est passé ?Modifier

À 8 h 46, oû matin du 11 de setembre 2001, eune avioun déroutèye d'Américan Airlines, le vol 11, hoque la tour nord du World Trade Center de New York oû level du 90e et du 93e étage. Eune grosse boule de feu sourd de la tour et s'essourd dauns le ciel, le tout haut de la tour est empli d'eune épeisse neire feumèye qui mounte dauns les étages. Quasiment 10 étages ardent, tous les poumpiers du sud de l'île de Manhattan (Downtown Manhattan en aungleis) sount dépêchiés sus le site. Il coumenchent à se réeunir et se mettre en braunle quaund, 18 minutes aumprés la première avioun, eune deuxième seurvole Manhattan en venaunt du sud-ouêt et vient s'enhoquier à 910 km/h dauns les 80e et 84e étages de la tour sud du World Trade Center, sous les yeurs épouauntés du mounde entier. Les poumpiers, qui coumenchent à peine à se mettre en braunle dauns la première tour pour aveindre le feu en-som et l'éteindre, deivent faire fache à un deuxième feu dauns l'autre tour. Coume les cages d'aschenseux feûtrent ardèyes par les esplosiouns, la mountèye des tours dure un loung temps.

Les caînes de télévisioun américaines feûtrent assez vîtement sus le cas. CNN feut en direct à 8 h 49, treis minutes aumprés l'impact. En Fraunce, LCI est la première caîne télévisèye à se braunquier itout.

Tous les gens dauns les étages d’en-som sount couenchiés, il ne peuvent pus mais redeschendre. Reide vîtement, la caleur mounte et les fait suffoquier, des gens coumenchent à sauter par les fenêtres, pour les coumbattaunts du feu à-bas ch'est reide diffichile. A 9h03, eun autre avioun seurvole New York et vient s’enherper dauns la tour sud.